Dorota Stępień - sceny dialogowe, praca z tekstem
Wojciech DawidTerechowicz – zadania aktorskie, sceny dialogowe, interpretacja i przygotowanie pokazu

śpiewak, aktor, reżyser, retor, nauczyciel sztuki aktorskiej, instruktor dramy stosowanej. Praktykę zawodową prowadzi już od 20 lat.  Absolwent Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od ukończenia szkoły pracował jako aktor lalkarz, aktor dramatyczny, aktor musicalowy, śpiewak klasyczny oraz pedagog. Jako solista preferuje muzykę baroku i klasycyzmu, ale też repertuar pieśniarski późniejszych epok. W swojej pracy dydaktycznej zrealizował wiele projektów teatralnych. Teatr Hothaus, którego jest dyrektorem w ciągu sześciu lat działalności zrealizował  49 premier. Jako pedagog opracowuje własne techniki szkolenia aktora, sprawdzając je na tworzonych przez siebie zespołach aktorskich. To co wyznacza jego szlaki artystyczne i pedagogiczne to eksperyment w dziedzinie sztuki scenicznej. Od kilku lat dąży do łączenia sztuki i medycyny i w tym celu współpracuje z kilkoma placówkami medycznymi. Od ubiegłego raku współpracuje z Uniwersytetem Pedagogicznym w celu wdrożenia dramy w program kształcenia studentów wydziałów artystycznych. Od 6 la pracuje nad własną metodą dramy i dramaterapii prowadząc indywidualna praktykę. Autor podręcznika „Mowa lekka, swobodna i wyraźna. Emisja głosu z elementami fonetyki” i pomysłodawca jedynego w Polsce Survivalu Teatralnego

 

hothaus.wix.com/wojciechdterechowicz.

Z wykształcenia aktorka dramatyczna. Wieloletnia aktorka Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach. Na swoim koncie ma niezliczone role dramatyczne. Te najważniejsze to Miłość na Krymie Sławomira Mrożka (Lily Karłowna-Swietłowa), Śluby panieńskie Aleksandra Fredry (Aniela), W małym dworku Witkacego (Aneta Wasiewiczówna),Wesele Stanisława Wyspiańskiego (Gospodyni), Próby Bogusława Schaeffera (Aktorka C), Proces Kafki (Lilly), Parady wg J. Potockiego (Zerzabella),Kubuś i jego pan Denisa Diderota (Agata).

Od lat zajmuje się kształceniem młodych adeptów sztuki akorskiej.                Interesuje mnie Teatr w człowieku i człowiek w Teatrze.

Każdespotkanie z człowiekiem to prezent i podróż nie do przecenienia

Aktorka, reżyserka, absolwentka PWST w Krakowie. W 2010 krytyk teatralny Jacek Sieradzki przyznał jej w rankingu aktorów polskich kategorię „zwycięstwo”. Współpracowała z licznymi teatrami: z Teatrem im. Słowackiego w Krakowie, Teatrem Stu, Teatrem Ludowym i Teatrem Lalki i Maski Groteska w Krakowie, Teatrem Polskim w Bydgoszczy, Teatrem Rozmaitości w Warszawie, Teatrem Biuro Podróży w Poznaniu. Występowała także za granicą, m.in. w: Norwegii (Oslo, Bergen), Anglii (Londyn, Cambridge, Liverpool), Irlandii (Cork), Szkocji (Edynburg), Iranie (Teheran), Hiszpanii, Danii, Niemczech, Francji (Paryż, Aurillac), Kolumbii (Bogota) i na Tajwanie. Obecnie można ją zobaczyć w spektaklach Teatru Polskiego w Poznaniu. Współpracowała z Krakowskim Ośrodkiem Kultury im. C.K. Norwida w Krakowie Nowej Hucie, gdzie wspólnie z Urszulą Perlińską został wypracowany cykl spektakli Norwidowskich granych przez młodzież.

Tancerz, choreograf, aktor. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej. Przez 10 lat trenował wyczynowo akrobatykę zdobywając sportową klasę mistrzowską. Posiada dyplom tancerza zawodowego, przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich, oficjalnie honorowany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Przez ponad siedem sezonów tancerz Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu (jednego z pierwszych obok Poznania teatrów tańca współczesnego w Polsce). Jego debiut sceniczny miał miejsce w Indiach. Od tamtego czasu występował z teatrem w Kanadzie, Chinach, Wielkiej Brytanii, oraz krajach całej Europy. Prowadził zajęcia z body conditioning oraz z tańca współczesnego w ramach Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu, jak również w ramach Studium Teatru Fizycznego powstałym przy ŚTT. Aktualnie współpracuje z Teatrem Słowackiego, Teatrem Polskim w Bielsku-Białej, Teatrem KTO i Operą Krakowską. W teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie realizował ruch sceniczny do spektaklu „Skórka pomarańczowa”.W teatrze Hothaus odpowiedzialny za stworzenie ruchu scenicznego do spektaklu „Proces” wg. Kafki, oraz Ferdydurke”. Jest kierownikiem artystycznym innowacji taneczno teatralnej w XXX liceum w Krakowie. Uczy tańca współczesnego. Jego wychowankowie studiują na wyższych uczelniach tanecznych w Polsce i w Europie. Tworzy własne spektakle autorskie. Systematycznie prowadzi warsztaty z tańca współczesnego w całej Polsce..

Barbara Krasińska – zadania aktorskie, formy alternatywne (8 h)
Aleksander Kopański – ruch i praca z ciałem (8 h)

Survival teatralny

Spędź 7 dni w pięknym miejscu, zajmując się sztuką.

Jeżeli uważasz, że teatr jest Twoją pasją, a dla dobrej sztuki jesteś gotów zrobić wszystko (lub wiele), sprawdź się! Zapraszamy na teatralny obóz przetrwania. Gwarantujemy mocne przeżycia, nie tylko w sferze emocjonalnej, ale i fizycznej.

Teatr to sport ekstremalnyO tym, że teatr wymaga idealnej kondycji psycho–fizyczej przekonał się już niejeden aktor, teraz czas na Was! W czasie tygodniowych warsztatów prowadzący pomogą Wam wydobyć z siebie maksimum artystycznych możliwości w minimalnym czasie. Przygotujcie się na długie godziny wytężonej pracy, gdyż...zabawa się skończyła. Czas na wyzwanie.Survival teatralny nie polega jedynie na doskonałej zabawie. Tu będziecie uczestniczyć w jedynym w swoim rodzaju procesie twórczym.Czym jest proces twórczy?„Proces twórczy” jest zdarzeniem, w oparciu o który można skutecznie ukazywać piękno sztuki scenicznej, nie krzywdząc nikogo, ale i nie rozbudzając fałszywych wyobrażeń o własnych umiejętnościach. „Proces twórczy” oparty jest o to, co w człowieku się znajduje, niczego nie wtłacza się z zewnątrz, pozwala się na odkrywanie sztuki tkwiącej w człowieku.Abyście mogli sami doświadczyć pracy, jaką musi wykonać zawodowy aktor, zapraszamy Was do Lancokorony, gdzie w otoczeniu przyrody, mając jedynie siebie, swoje ciało i umysł, stworzycie spektakl od podstaw.Na początku nie będziecie mieli nic...Grupa 5- lub max 10-osobowa zostanie zaproszona do zrealizowania spektaklu teatralnego. Spotkanie ma na celu odbycie cyklu warsztatowego, jednak w bardzo skondensowanej formie. Uczestnicy przed przyjazdem nie wiedzą, nad czym będą pracowali i jakie zostaną przydzielone im role. Nie mają też wiedzy na temat planowanej inscenizacji. Uczestnik będzie musiał w pełni opanować rolę, tj. tekst, ruch sceniczny, charakterystyczność postaci, dialog, monolog, będzie też musiał nauczyć się gry w kostiumie.Tryb pracy.Część zajęć może odbywać się w stosownym miejscu w plenerze – w odosobnieniu od siedzib ludzi – ze względu na dynamiczny rodzaj zajęć, w czasie których uczestnicy ćwiczą ekspresję, używając pełnego głosu.Próby czytane, prace nad dialogami i monologami do późnych godzin wieczornych, a potem zajęcia od rana – będzie to od Was wymagało wiele samozaparcia i chęci ukończenia dzieła.

Jednak tak jak podczas każdej ciężkiej przeprawy, kiedy w końcu pojawia się słońce, tak i na survivalu teatralnym nadejdzie dzień, kiedy odkryjecie swoje dzieło przed miejscową ludnością, swoimi znajomymi i rodzinami. Radość i uznanie z ich strony wynagrodzi Wam każdy trud. 

Dochodzenie do pełnego wyrazu aktorskiego niesie za sobą wiele pracy, ale po tygodniu wytężonej pracy zobaczycie, jak wiele radości daje prawdziwe przeżycie i kreowanie postaci, oraz jak wielką radością jest praca w grupie ludzi tak samo pochłoniętych pasją teatralną. 

Podczas survivalu czeka Was przeprawa przez:
  • Praktykę  aktorską (w oparciu o pełny zakres ćwiczeń „Procesu twórczego”)

  • Ćwiczenia emisji i dykcji (teoria i praktyka)

  • Ćwiczenia akrobatyczno-ruchowe (zajęcia uruchamiające ciało jako nośnik emocji)
...nauczycie się:
  • budować atmosferę na scenie wokół siebie i postaci scenicznej

  • kształtować wyobraźnię sceniczną

  • rozbudzać odczucia indywidualne

  • improwizacji jako podstawowego elementu warsztatu aktorskiego

  • gry zespołowej w oparciu o ćwiczenia zbiorowe

  • pracy nad rolą

  • panowania nad ciałem w ruchu scenicznym.

Przez wszystkie trudne momenty przeprowadzi Was trójka zawodowców:

Harmonogram zajęć:
  • 08:00 -09:00 - zaprawa kondycyjna

  • 10:00–14:00 – warsztaty

  • 15:00–17:00 – obiad

  • 17:00–21:00 – warsztaty

  • 21:00–... – spotkania integracyjne, praca z tekstem

Ponadto czeka Was:
  • wycieczka-wyprawa po malowniczych okolicach Lanckorony

  • wspólne biesiadowanie

Informacje szczegółowe:

MIEJSCE I TERMIN:
Survival Teatralny odbywa się w miejscowości Lanckorona Łaśnica 310 w terminach:
turnus: 16 - 23 lipca 2017r

TRANSPORT:
Dojazd we własnym zakresie i na własny koszt. Organizator zapewnia dojazd z dworca PKP i PKS Kalwaria Lancokorona

Przyjazd do Lanckorony w godzinach popołudniowych na stację PKP Kalwaria Lanckorona:

  • 16.07.2017r

Wyjazd z Lanckorony w godzinach wieczornych:

  • 23.07.2017r

Zakwaterowanie:

Lanckorona Łaśnica 310  
Pokoje 3-osobowe, 4-osobowe, do dyspozycji 3 wspólne łazienki

 

Wyżywienie:

Organizator w cenie zapewnia 1 posiłek złożony z zupy, dania głównego i deseru (obiadokolacja). Nasza gospodyni serwuje posiłki wegetariańskie, które w pełni zaspokoją głód, zasilą organizm w odpowiednią dawkę enerii i siły, a nede wszystko to raj dla podniebienia.Wyżywienie całodzienne we własnym zakresie. Do dyspozycji kuchnia z pełnym wyposażeniem, pralka.

 

Informacje praktyczne:

Należy zabrać ze sobą: wygodny strój do ćwiczeń, miękkie obuwie.

 

Uwaga!
  • Warsztaty przeznaczone są dla osób pełnoletnich lub nieletnich powyżej 16  roku życia, których rodzice wyrażą pisemną zgodę na uczestnictwo dziecka w warsztatach.

  • Na każdy turnus liczba miejsc jest ograniczona do 10. W przypadku dużego zainteresowania istnieje możliwość zorganizowania dodatkowego turnusu lub przeprowadzenia turnusu dla grupy zorganizowanej w dogodnym terminie.

  •  

Cena:

1 500 PLN

 

Zapisy:

Deklaracja uczesnictwa potwierdzona wpłatą zaliczki musi wpłynąć najdalej do : 30 czerwca 2016 r

Aby dokonać rezerwacji, należy wpłacić bezzwrotną zaliczkę w kwocie 500 PLN na konto:
HOTHAUS – Fundacja Wojciecha Terechowicza
ul. Izaaka 3/14
31-057 Kraków

Nr konta: 78 1240 4650 1111 0010 3115 9686

 

 

W tytule przelewu należy wpisać swoje imię i nazwisko oraz daty turnusu, na który dokonujecie Państwo wpisu. Prosimy jednocześnie o wysłanie zgłoszenia na adres kontakt@hothaus.org. 

Zgłoszenie powinno zawierać następujące dane:

  1. imię i nazwisko

  2. wiek

  3. mail kontaktowy

  4. telefon kontaktowy

  5. telefon kontaktowy do bliskiej osoby

  6. zdanie " Oświadczam, że nie wystepują u mnie żadne przeciwskazania zdrowotne do wykonywania ćwiczeń fizycznych i pracy w warunkach teatralnych"

  7. ewentualnie informacje o specyficznej diecie

Po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie i otrzymaniu zgłoszenia drogą mailową dostaniecie Państwo informację z potwierdzeniem przyjęcia zgłoszenia.

Dopłatę do pełnej kwoty należy uiścić na miejscu warsztatów w dniu zakwaterowania.
W przypadku rezygnacji z warsztatów po upływie terminów rezerwacji zaliczka nie będzie zwracana. Zwrot zaliczki może nastąpić w przypadku zdarzeń losowych po wcześniejszym poinformowaniu organizatorów, jednak nie później niż 7 dni przed rozpoczęciem turnusu.

 

W poprzednich latach zrealizowaliśmy następujące tytuły:

S. Mrożek – Indyk

S. Mrożek – Męczeństwo Piotra Ohey’a

A. Czechow – Śmiertelny Jubileusz

A.Czechow – Oświadczyny Niedźwiedzia

M. Gogol – Ożenek

G. Boccaccio - Dekameron

J.Drda – Igraszki z Diabłem

F.G. Lorca – Szopka don Crisobala

 

Spektakle obejrzało łącznie 640 osób

.

1/7

© 2017 by fundacja hothaus
 

  • w-facebook
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now