top of page

Konfrontacje choreograficzne

                     młodych tancerzy.

Zapraszamy na cykl spotkań tanecznych organizowany przez Fundację Hothaus oraz Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży.
Konfrontacje kierowane są do młodych ludzi, którzy rozpoczynają swoją przygodę z choreografią.

Najbliższy wieczór odbędzie się 16 grudnia 2017r 

o godzinie 18:00  

na Scenie Staromiejskiego Centrum Kultury Młodzieży.                                                                                                             Wstęp wolny.

zgłoszenia DO 10.12.2017 wterechowicz@gmail.com lub kontakt@hothaus.org

naciekawsza etiuda zostanie nagrodzona karnetem na wydarzenia Sceny Tańca Współczesnego

ekspertem podczas wieczoru będzie 

JAKUB LEWANDOWSKI

Jakub Lewandowski

     -choreograf-

 

Stypendysta  Centre Choregraphique Mathilde Monnier National  de Montpellier we Francji. Absolwent Pedagogiki Artystycznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

W latach 2006-2010 solista w zespole baletowym Teatru Rozrywki w Chorzowie. Obecnie artysta niezależny współpracujący z różnymi teatrami w Polsce.

W roku 2010 został uhonorowany przez Marszałka Województwa Śląskiego Nagrodą Artystyczną dla Młodych Twórców. W roku 2011 został laureatem Stypendium Artystycznego w Dziedzinie Kultury Województwa Śląskiego.

Trzykrotnie nominowany do Nagrody Artystycznej ZŁOTA MASKA. Laureat tej nagrody w roku 2011 za choreografię do spektaklu HOTEL NOWY ŚWIAT w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej.  Spektakl ten, bez słów, oparty na ruchu został wystawiony także w Teatro a Corte Torino we Włoszech,  gdzie odniósł ogromny sukces. 

W roku 2015 spektakl „ Cyrulik Sewilski”  w Teatrze Wielkim  do którego stworzył choreografię , otrzymał nagrodę Złotą Maskę za najlepszy spektakl roku.

 

Autor choreografii w spektaklach:

-  " Zabawka" autorski spektakl taneczny, Teatr Rozrywki w Chorzowie.

-  " Adonis ma gościa" reż. Fred Apke, Teatr Rozrywki w Chorzowie.

-  "Hotel Nowy Świat" reż. Magdalena Piekorz, Teatr Polski w Bielsku-Białej.

-  "Wizyta Starszej Pani" reż. Magdalena Piekorz, Teatr Śląski im. S. Wyspiańskiego w Katowicach.

-  "Królewicz i żebrak" reż. Dariusz Wiktorowicz, Teatr im. A. Mickiewicza w Częstochowie.

-  "Bulwar zdradzonych marzeń" reż. Robert Talarczyk, Teatr Muzyczny w Gliwicach

-  "Oskarowe kostiumy Barbary Ptak" film reż. Krzysztof Korwin Piotrowski.

-  "Wakacje Don Żuana" reż. Anna Polony, Teatr Muzyczny w Gliwicach.

-  "Monsters. Pieśni morderczyń" reż. Robert Talarczyk, Teatr Rampa w Warszawie.

-  "Amadeus"  P. Schaffera reż. Robert Talarczyk , Teatr Polski w Bielsku-Białej.

-  "Hemar w Chmurach" reż. Piotr Machalica, Teatr im. A. Mickiewicza w Częstochowie.

-  "Our House" reż. Michał Znaniecki, Teatr Rozrywki w Chorzowie.

- "My Fair lady" reż. Robert Talarczyk, Opera Śląska w Bytomiu.

- "Cyrulik Sewilski" reż. Natalia Babińska, Teatr Wielki w Łodzi.

- "Bodo" reż. Rafał Sisicki, Teatr Zagłębia w Sosnowcu.

- "Klimakterium 2 , czyli menopauzy szał" reż. Elżbieta Jodłowska i Krzysztof Jaślar Teatr Capitol w Warszawie. 

- "Zorba" reż. Witold Mazurkiewicz, Teatr Polski w Bielsku-Białej.

- "Rigoletto" reż. Natalia Babińska, Opera Nova w Bydgoszczy.

 

W latach 2009-2011 autor i realizator działu  "Teatralne Kulinaria"

 w magazynie - Style-

 

Współautor scenariusza do- Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej Opole 2014-

 pt.  "25 lat! Wolność-kocham i rozumiem!".

KONFRONTACJE CHOREOGRAFICZNE MŁODYCH TANCERZY

Zapraszamy na cykl spotkań tanecznych organizowany przez Staromiejskie Centrum Kultury Młodzieży oraz Fundację Hothaus.  Spotkania z tańcem współczesnym kierowane są do młodych ludzi, którzy rozpoczynają swoją przygodę z choreografią.Spotkania mają na celu zaprezentowanie prób choreograficznych osób, które samodzielnie zmagają się z tworzeniem materiału ruchowego, bądź też współpracują ze swoimi nauczycielami nad taneczną etiudą.„Konfrontacje choreograficzne młodych tancerzy”, stymuluje wymianę doświadczeń i praktyczne nabywanie wiedzy choreograficznej i wykonawczej poprzez publiczną prezentację prac i dyskusje na temat pokazanych etiud z osobami zawodowo zajmującymi się teatrem tańca współczesnego. Praktyka sceniczna, konfrontacja z profesjonalistą i z widzem, tak, aby nauczyć się  bronić swojego zdania, swojej twórczości- mają być impulsem do dalszej, lepszej pracy.Spotkanie ma być dla młodych tancerzy szansą na oswojenie się ze sceną i widzem, na spotkanie z innymi młodymi ludźmi i wymianę doświadczeń. Podczas każdego wieczoru na widowni zasiądzie zaproszony gość, będący doświadczonym twórcą, bądź pedagogiem w dziedzinie tańca współczesnego w charakterze „eksperta”.Ważnym efektem spotkań jest upowszechnianie tańca oraz zakorzenienie go w świadomości widza poprzez regularne pokazy sztuki tanecznej. Po każdej etiudzie przewidziana jest rozmowa pomiędzy zaproszonym ekspertem, wykonawcami i publicznością w celu analizy danej etiudy. Ten feedback da widzom możliwość wypowiedzi, zadania pytań autorom i wykonawcom prac co pozwoli z kolei młodym twórcom zmierzyć się  z oczekiwaniami i opiniami widowni.Chętni do udziału w projekcie  mogą zgłaszać swoje etiudy na adres kontakt@hothaus.org. Do zgłoszenia konieczne będzie krótkie bio twórcy oraz występujących w etiudzie tancerzy, opis pracy (który będzie odczytany publicznie podczas wieczoru prezentacji), zdjęcia twórcy i wykonawców oraz zdjęcia z prób/fragmenty nagrań.

Daty kolejnych wieczorów oraz daty terminy zgłoszeń będą publikowane odrębnymi ogłoszeniami.

Zapraszamy wszystkich, którzy nie przekroczyli 25 lat i chcieliby zaprezentować swoje pierwsze etiudy choreograficzne. Dopuszczalny czas prezentacji to: 5 minut dla solo i duetu oraz 10 minut dla  większej obsadowo formy. Zgłoszenia przyjmowane będą bez selekcji - decyduje kolejność zgłoszeń.

Od uczestników niepełnoletnich wymagana będzie pisemna zgoda Rodzica lub opiekuna do wzięcia udziału w projekcie.

Szczegółowe informacje zawarte zostaną w regulaminie „Konfrontacje choreograficzne młodych tancerzy”.

Zapraszamy jeszcze raz wszystkich, którzy chcą zderzyć się z materią choreografii i nie boją się konfrontacji z publicznością.

Kuratorzy: Aleksander Kopański, Wojciech Dawid Terechowicz

Aleksander Kopański

Tancerz, choreograf, aktor. Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej. Przez 10 lat trenował wyczynowo akrobatykę zdobywając sportową klasę mistrzowską. Posiada dyplom tancerza zawodowego, przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich, oficjalnie honorowany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Przez ponad siedem sezonów tancerz Śląskiego Teatru Tańca w Bytomiu (jednego z pierwszych obok Poznania teatrów tańca współczesnego w Polsce). Jego debiut sceniczny miał miejsce w Indiach. Od tamtego czasu występował z teatrem w Kanadzie, Chinach, Wielkiej Brytanii, oraz krajach całej Europy. Prowadził zajęcia z body conditioning oraz z tańca współczesnego w ramach Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego i Festiwalu Sztuki Tanecznej w Bytomiu.

Aktualnie współpracuje z Teatrem Słowackiego, Teatrem Polskim w Bielsku-Białej, Teatrem KTO i Operą Krakowską. Twórca ruchu scenicznego do spektaklu „Skóra pomarańczowa” w teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie oraz spektakli „Proces” wg Kafki i „Ferdydurke” w Teatrze Hothaus w Krakowie. Został wymieniony w wydarzeniach sezonu pisma Teatr Najlepszy, Najlepsza, Najlepsze - w kategorii najlepsza choreografia za ruch sceniczny do spektaklu "Dzieje upadków" wg powieści "Kuzynka Bietka" Honoriusza Balzaca w reżyserii Małgorzaty Warsickiej.

Jest kierownikiem artystycznym innowacji taneczno-teatralnej w XXX liceum w Krakowie. Uczy tańca współczesnego. Jego wychowankowie studiują na wyższych uczelniach tanecznych w Polsce i w Europie. Tworzy własne spektakle autorskie. Systematycznie prowadzi warsztaty z tańca współczesnego w całej Polsce.

Wojciech Dawid Terechowicz

Śpiewak, aktor, reżyser, retor, nauczyciel sztuki aktorskiej, instruktor dramy stosowanej. Praktykę zawodową prowadzi już od 23 lat. Absolwent Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od ukończenia szkoły pracował jako aktor lalkarz, aktor dramatyczny, aktor musicalowy, śpiewak klasyczny oraz pedagog. Jako solista preferuje muzykę baroku i klasycyzmu, ale też repertuar pieśniarski późniejszych epok. W swojej pracy dydaktycznej zrealizował wiele projektów teatralnych. Teatr Hothaus, którego jest dyrektorem, w ciągu ośmiu lat działalności wystawił ponad 60 premier. Jako pedagog opracowuje własne techniki szkolenia aktora, sprawdzając je na tworzonych przez siebie zespołach aktorskich. To co wyznacza jego szlaki artystyczne i pedagogiczne, to eksperyment w dziedzinie sztuki scenicznej.

bottom of page